Tip 1
Plastic cards en ledenvoordelen
Denk eerst na welke voordelen uw club aan de ledenpas heeft en natuurlijk wat u de leden kunt bieden. Want een basisvoorwaarde voor succes van een ledenpas, is dat het clublid er ook voordeel aan beleeft.
Tip 2
Tevreden leden zijn trouwe leden
Waardeer de clubleden voor ledentrouw en loyaliteit in de vorm van bijvoorbeeld extra kortingen, cadeau´s of uitnodiging voor een extra activiteit.
Tip 3
Plastic cards, wat bepaalt het succes?
De voorbereiding !!
Een eigen clubpas (privat label card) dient er aan de ene kant voor om zich te legitimeren als lid maar ook om gegevens over de leden te verzamelen en te registreren.
Wat doet u met deze gegevens?
Een analyse uitvoeren om het type lid te bepalen
Door de geregistreerde gegevens te analyseren, kunt u meer te weten komen over de leden, wanneer hij/zij bij de club is, aktiviteiten bijwoont, hoe oud hij/zij is, welke producten hij/zij in uw clubwinkel koopt, waar en wanneer enz.
Wanneer gaat u de kaart uitgeven?
Bij het lid worden en na betaling van het lidmaatschap? Of een gratis lidmaatschap?
Hoe verstrekt u de pas? Directe uitgifte bij betaling of stuurt u de pas op.
Moeten er persoonsgegevens op de pas staan, zoja welke? (naam, lidnummer, lid sinds, geldig tot, lidmaatschapscatagorie, pasfoto, barcode)
Stel de voorwaarden voor pasgebruik op en print die ook op de CardBrief ©.
Direct herkenbaar als bestaand lid
Instrueer uw clubwinkel-personeel vooraf
en ook de aangesloten bedrijven waar uw clubleden voordelige artikelen kunnen aanschaffen.
Doordat het clublid bij zijn/haar aankopen of voor bepaalde faciliteiten de pas gebruikt, wordt het voor het (club)personeel meteen duidelijk dat men te maken heeft met een bestaande lid van uw club.
Ook verkrijgbaar met een pasfoto-venster
Een paar voorbeelden van een Clubpas:
Printen. Da's alles !
zo eenvoudig is het.
CardBrief ©
Club kaartjes tips en voorbeelden
Sinds 2000